ریو

ریو

ریو

ریو

شمع ..بخرم یا نخرم ؟؟!!

این مطلب از سایت تیونینگ تاک برگرفته شده :


تاثیر شکل الکترود های شمع در misfiring (احتراق ناقص)
در هنگام اعمال ولتازکویل به الکترود مثبت شمع جرقه ای بین دو الکترود شمع بوجود میاید ودر اثر این جرقه هسته اولیه اشتعال تشکیل شده وبا کذشت زمان این هسته گسترده گردیده و مخلوط سوخت را کاملا مشتعل مینماید
یکی از دلایلی که گاها موجب میشود تا هسته اولیه اشتعال در بدو تشکیل خاموش شده واز گسترش شعله جلوگیری ویا اصطلاحا(misfiring) صورت گیرد شکل الکترودهای شمع میباشد (دراینگونه موارد موتور شروع به ریب زدن مینماید)
علت خاموش شدن هسته اولیه اشتعال به دلیل انتقال حرارت بیش از اندازه وپایین امدن دمای ناحیه بین دو الکترود میباشد.که اصطلاحا(quenching effect) نامیده میشود
شکل وحجم وسطح الکترود ها تاثیر مستقیم در این مورد دارد زیرا هرقدر الکترود ها دارای حجم وسطح بیشتری باشند موجب جذب حرارت بیشتر ودرنیجه کاهش دما در ان ناحیه شده وبه تبع ان موجب خاموش شدن شعله میگردند.در شکل زیر مقدار اتلاف دمای بیشتر توسط شمع معمولی نسبت به شمع سوزنی نشان داده شده است
ادامه مطلب را ببینین


تصویر
شکل الکترود منفی نیز در ایجاد quenching effect تاثیر گذار است در شکل زیر شمع معمولی وشمع با الکترود منفی کوتاه شده(شکل پایین)دیده میشود

تصویر
تصویر
که این کار جهت کاهش اثر quenching effect انجام شده . از جمله ترفتد هایی که در مورد الکترود منفی بکار میرود تا اثر فوق کاهش یابد زاویه دار کردن یا شیب دار کردن الکترود منفی از پهلو ها بسمت وسط است (taper cut ground)

تصویر

دیگر راهکار باریک ساختن الکترود منفی ودیگری زاویه دار ساختن ان میباشد

تصویر
http://www.boschsparkplugs.net/glossary/8/spark-plug/C


پدیده flash over که انتقال ولتاز از ترمینال شمع به بدته شمع میباشد واز دلایل احتراق ناقص است دلایلی داشته که قبلا گفته شده ولی دلیل دیگری که در لینک زیر بیان گردیده هوای بشدت یونیزه میباشد که در روزهای طوفانی مشاهده میگردد.
Flashover occurs when the voltage sent to the spark plug does not fire between the center and ground electrodes within the combustion chamber, instead shorting between the metal shell and Terminal nut, causing the engine to misfire. This can occur when the air is highly ionized (such as on a stormy day) or when the insulator is dirty.
http://www.boschsparkplugs.net/glossary/8/spark-plug/F



شمع های مناسب برای ریو :


NGK Plugs & Wiresets

GPSERIES PLUG BKR6EGP NGK7092  
IXIRIDIUM PLUG BKR6EIX-11 NGK3764  
PREMIUMIRIDIUM PLUG IFR6E11 ^    
PREMIUMPLATINUM PLUG PFR6G-11 *    
STANDARD PLUG BKR6ES-11 # NGK5553  
VPOWER PLUG BKR6E-11 NGK2756  
WIRESET WIRESET RC-KRX006 NGK56001  



http://www.4shared.com/rar/SXQ8HAcZ/tt-spark-plug.html


نظرات 1 + ارسال نظر
مجیدترابی پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:31 ق.ظ

سلام
با تشکر از اموزش های عالی شما.
ایراد بزرگی که به شما وارد است ان است که اموزش های خود را بیش از حد تخصصی ارائه می کنید. مثلا درباره تعویض شمع می گویید اما روش دسترسی به شمع ریو که از یک طرف زیر فیلتر هوا و از طرف دیگر زیر مخزن روغن است را نمی گویید. ضبط بیرون اورده را نشان می دهید اما از روش در اوردن ان چیزی نمی گویید. این کار باعث می شود خوانندگان شما که اکثرا مانند من مبتدی اما علاقه مند هستند گیج و دلسرد شوند. جهت شروع لطفا همین نحوه دسترسی به شمع ریو را اسان و ساده فهم بیان کنید. با تشکر فراوان

چشم
ممنون از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد